Kurum Hafızası Oluşturun ve Bilgilerinizi Koruyun

Orkestra ile bilgileriniz güvende 

Hızla gelişen bilgi teknolojileri ile birlikte günümüzde kurumlar bir çok bilgisini bilgisayar sistemleri içerisinde tutmaktadır.  Bilgisayar sistemlerinde tutulan bu bilgilerin kurum bilgisi haline gelmesi ve ilgili kişilerle yetkiler dahilinde paylaşılabilmesi çok büyük önem arz etmektedir. 

Bilgi  Şirketindir

Şirketin yıllar içerisinde elde ettiği tüm bilgiler şirket bilgisi olmalı ve kişilerden bağımsız bir çalışma yapısında işlenmelidir. Bu sayede kurum içerisinde gerçekleşebilecek pozisyon değişikliklerinde, kurum bu değişikliklerden etkilenmeyecektir. 

Orkestra Kulllanmayan Firmalardaki Olası Mevcut Durum

İşletim sistemlerinin sunduğu paylaşım sistemlerinde, kimin hangi dosyayı değiştirdiği veya sildiği belli değildir. Ayrıca kullanılan programlarda silinen veya değiştirilen bilgilere ulaşılamamaktadır.  Bu sebeple bilgi kaybı yaşayan şirket, uzun bir süre boyunca kaybından haberdar olmamaktadır. Haberdar olduktan sonra da bilgileri bulamamaktadır.

Bir çok kurumda, kimde hangi dosyaların ve  hangi versiyonlarının olduğu belli olmamaktadır. Bu sebeple yapılan güncellemelerden kullanıların haberi olmamaktadır. Bu sebeple yanlış belgeler düzenlenebilmekte veya var olan belgelerin tekrar hazırlanmasıyla iş gücü kayıpları yaşanabilmektedir.  

Bilgisayarların bozulması veya yeniden yapılandırılması sebebiyle bir çok kullanıcı e-posta veya belgelerini kaybetmektedir.

Her bilgisayar kullanıcısının kendine özgü bir düzen ve veritabanı tutması neticesinde bilgi tutarsızlıkları yaşanabilmektedir.  

Kurum Hafızası Oluşturun ve Bilgilerinizi Koruyun

 

Orkestra Kurum Hafızasını Nasıl Oluşturur?

Kurum Hafızası 

Kurum hafızasının oluşturulması

Kurum hafızası oluşturabilmek için kurumun tüm bilgileri Orkestra'nın içerisinde toplanacaktır. Bu kapsamda; 

  • Tüm şirket dosyaların merkezi bir alanda toplanması ve ilgili kurum, kişi veya kategorilerle ilişkilendirilmesi 
  • Tüm müşteri ve iletişim bilgilerinin merkezi olarak yönetilmesi
  • Tüm faaliyetlerin sistemde saklanması (satış, telefon, ziyaret , toplantı)
  • Tüm teklif, sözleşme vb. dokümanların sistem içerisinde saklanması
  • E-posta, faks ve diğer gönderilerin kayıtlarının tutulması
  • Tüm işlemlerde girilen ortak veriler ile ilişkilendirme yapılabilmesi

sağlanmıştır.

 

Orkestra Şirket Bilgilerini Nasıl Koruyor?

Orkestra şirket bilgilerini korumak için yapısında bir çok özellik barındırmaktadır.  Bu özelliklerden bazıları aşağıda listelenmiştir. 

Şirket Bilgilerinin Korunması  : Güvenlik Önlemleri

Şirket Bilgilerinizin Korunması İçin Doğru Enstrümanları Seçin

"Güvenlik kişi, kurum ya da kuruluşların içeriden veya dışarıdan gelebilecek tehdit, taciz, sabotaj, yangın gibi olaylara karşı alınacak tedbirler zincirine denir." (Wikipedia)

Sözlük tanımından da anlaşılacağı üzere güvenlik dışarıdan ve içeriden gelen tehditler için oluşturduğumuz tedbirlerdir.

İnternetin yaygınlaşması ve şirket içi ağların oluşturulması ile güvenlik çok daha önem kazanmaktadır. Orkestra bir çok farklı katmanda güvenlik için çözümler sunmaktadır.

1 - Haberleşme Güvenliği

Orkestra tüm haberleşmesini bankacılık işlemlerinde de kullanılan güvenli haberleşme katmanı ( SSL ) üzerinden yapabilmektedir..

2 - Erişim Kuralları

Orkestra içerisinde tanımlanabilen erişim kuralları ile kullanıcıların sisteme girişleri ve yetkileri sınırlandırılabilmektedir. Bir çok parametre ile sınırlandırma yapılabilmektedir. (  IP, Bağlantı Saati, MAC Adresi, Kullanıcı, Kullanıucı Grubu vb. )

3 - Anahtar Dosya ve Sertifikalar

Özellikle internet kafelerden veya güvensiz yabancı bilgisayarlardan giriş yapan kullanıcılar için tavsiye edilen bu özellik sayesinde yetkisiz girişler yapılamaz.

4 - Şifre Güvenliği

Orkestra içerisinde  kullanılan şifreler tek yönlü şifreleme yöntemleri ile sunucuya gönderilmektedir.

5 - Günce ( Log )

Orkestra içerisinde yapılan bir çok operasyon güvenlik sebepleri ile loglanmaktadır. Bu loglar sayesinde her hangi bir işlemin kim tarafından ne zaman yapıldığı bulunabilmektedir. 

Güvenlik özellikleri hakkında daha detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.

Şirket Bilgilerinin Korunması  : Yetkilendirme

Orkestra yetkilendirme için eşsiz özellikler sunmaktadır. Katmanlı bir yapıda sunulan yetkilendirme özellikleri, şirket ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilmektedir. Orkestra içerisinde sunulan yetkilendirme katmanları aşşağıda sunulmuştur. 

  • Yetki paketleri ile kayıt bazında yetkilendirme ( 1 kullanıcı için sınırsız yetki paketi tanımlanabilir )
  • Rol bazlı yetkilendirme
  • Kayıt içerisindeki alanlar bazında yetkilendirme
  • Operasyonların yetkilendirilmesi
  • Atama listesi ile yetkilendirme
  • Filtre ile yetkilendirme ( Formülle Yetkilendirme )
  • Rapor yetkilendirmesi
  • Revizyon Yetkilendirmesi

Yetkilendirme özellikleri hakkında daha detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.

Şirket Bilgilerinin Korunması  : Güvenli Dosyalama Sistemi

Güvenli dosyalama sistemi sayesinde kullanıcıların hangi dosya ve klasörleri hangi yetkiler ile kullanacağı belirtilebilmektedir. Ayrıca dosyalar üzerinde yapılan tüm işlemler loglanmakta ve gerektiğinde raporlanabilmektedir. Geri dönüşüm kutusu ile silinen dosyalar bile geri getirilebilmektedir. Dosyaların versiyonlanması sayesinde dosya üzerinde yapılan tüm değişiklikler tarihleri ve yazarları  ile birlikte geri çağırılabilmektedir. 

Şirket Bilgilerinin Korunması  : Yedekleme

Orkestra içerisinde bulunan tüm bilgilerin otomatik yedeklenmesi  sayesinde donanımsal arızalardan etkilenilmemektedir. 

Şirket Bilgilerinin Korunması  : Bilgilerin Kayıt Edilmesinin Engellenmesi

Orkestra içerisinden alınan raporlar ve dökümlerin hangi formatta kayıt edilebileceği yetkilendirilebilmektedir. Bu sayede kişi raporu ekranda görebilmekte fakat çıktı alamamaktadır.